سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه / تصویری / جاذبه‌های گردشگری فوق العاده تایلند + عکس
Historic-House-Thailand

جاذبه‌های گردشگری فوق العاده تایلند + عکس

تایلند محبوب ترین مقصد توریستی در آسیای جنوب شرقی است. شما می توانید تقریبا تمام زیباییها برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای را در این جا پیدا کنید، از جمله سواحل کریستال آبی، جنگل انبوه، مواد غذایی عالی، خانه های ییلاقی ساحل و برخی از بهترین هتل های لوکس در جهان. با وجود صنعت گردشگری فوق العاده در این منطقه، تایلند هویت ناب خود را با فرهنگ منحصر به فرد و تاریخ و مردم خون گرمشان که به لبخند زدن معروف هستند را حفظ کرده است.
۲تایلند
۱٫ جزیره Tarutao
یکی از ۵۱ جزیره متعلق به مجمع الجزایرTarutao پارک ملی دریایی در جنوب تایلند است. یکی از بزرگ ترین جاذبه های Tarutao حیات وحش آن است: لاک پشت های دریایی، نهنگ، سوسمار، بوزینه خرچنگ خوار، گوزن موس.


۳ایلند۲٫ آیوتایا
آیوتایا در سال ۱۳۵۰ پس از میلاد توسط شاه یو تونگ به عنوان دومین پایتخت سیام پس از سوخوتای میباشد. در طول قرن ها، محل ایده آل بین چین، هند و مجمع الجزایر مالایی، آیوتایا را پایتخت تجاری آسیا ساخته است. تا سال ۱۷۰۰ آیوتایا به یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان با مجموع یک میلیون نفر جمعیت تبدیل شده بود. در سال ۱۷۶۷ شهر توسط ارتش برمه نابود شد، و در نتیجه پادشاهی سقوط کرد. این شهر دوباره به فاصله چند کیلومتر از خرابه به سمت شرق خرابه تاسیس شد، که در حال حاضرخرابه تبدیل به پارک تاریخی آیوتایا شده است. بیش تر بقایا، معابد و کاخ ها هستند که تنها ساختمان هایی بودند که در آن زمان از سنگ ساخته شده بودند.


 

تایلند۳٫ جزیره چانگ
جزیره چانگ واقع در نزدیکی مرز کامبوج است که از نظر بزرگی دومین جزیره در تایلند و بزرگ‌ترین در مجمع الجزایر پارک دریایی جزیره چانگ است. جزیره چانگ یکی از زیباترین جزایر تایلند با چندین آبشار، صخره های مرجانی، جنگل های انبوه و سواحل طولانی شنی سفید می باشد. این جزیره، خانه طیف گسترده ای از حیات وحش، از جمله پرندگان، مارها، آهو و تعدادی فیل است. فقط در این اواخر، در کمتر از ده سال، جزیره چانگ به یک مقصد توریستی عمده در تایلند تبدیل شده است.


تایلند-۱۴٫ کاخ بزرگ
ساخت و ساز کاخ بزرگ در سال ۱۷۸۲ زمانی آغاز شد که پایتخت سیام از تنبوری به بانکوک منتقل شد. این کاخ تا زمان مرگ مرموز شاه آناندا ماهیدول در سال ۱۹۴۶ به عنوان محل اقامت پادشاهان تایلند بود. برادر او پادشاه بومیبول ادولیادج موفق شد به طور دائم به کاخ چیترالادا نقل مکان کند. کاخ بزرگ طیف گسترده ای از سبک های معماری، اعم از سبک آیوتایان خالص معابد که ترکیبی از تایلندی و غربی برای سازه های بعدی است را پوشش می دهد. همچنین شامل وات پرا کاو است، که اقامتگاه زمرد بودا بوده، و یکی از قدیمی ترین و معروفترین مجسمه های بودا در جهان است.


تایلند-۲۵٫ جزایر سیمیلان
جزایر سیمیلان در غرب دریای آندامان بهترین مکان برای غواصی در تایلند است. مجمع الجزایر از ۹ جزیره پوشیده از جنگل های استوایی با سواحل شنی سفید تشکیل شده است. مناظر زیر سطح آب چشمگیرتر است. دو نوع مختلف مکان غواصی در اطراف جزایر سیمیلان وجود دارد. ازشرق رو به مکان های شیرجه متشکل از صخره های مرجانی با شیب آرام و در مقابل غرب رو به مکان های شیرجه شامل تخته سنگ گرانیت گسترده، با مرجان نرم و سخت پوشش داده شده.


۶٫ بازار شب چیانگ مای
چیانگ مای یکی از جاذبه های تایلند است. بازار شب معروف همراه بلوکهای چندین شهر در امتداد پیاده رو، درون ساختمان ها و محوطه معبد پخش شده است. شامل صنایع دستی، هنر، لباس و محصولات وارداتی از همه نوع، و تعداد بسیاری مراکز خرید بزرگ مدرن است. در ابتدا، بازار متعلق به تجار چینی بود، اما با افزایش اندازه به سبب ساخت ساختمان های تجاری، دیگر متعلق به یک گروه خاص نبود. که بسیاری از مالکان ، و به عبارتی اکثریت آن ها تایلندی هستند.


تایلند-۳
۷٫ ریلی
ساحل ریلی (یا رای له ) یک شبه جزیره کوچک است که با توجه به صخره های سنگ آهک و قطع دسترسی به سرزمین اصلی، تنها با قایق قابل دسترسی است. این صخره ها سنگ نوردان بسیاری را از سراسر جهان جذب می کند، اما این منطقه به دلیل سواحل زیبا و فضای آرامش بخشش یکی از جاذبه های معروف در تایلند است. اسکان در محدوده خانه های ییلاقی ارزان مورد علاقه کوه نوردان و پیاده روها، تا رفت و آمد مکرر جت ست رایاوادی متغیر است.


تایلند-۴
۸٫ Phang Nga Bay    
واقع در ۹۵ کیلومتری (۶۰ مایلی) جزیره پوکت، Phang Nga Bay یکی از جاذبه های برتر در تایلند و یکی از مناطق دیدنی در کشور است. شامل غارهای زیبا، غارهای آبی و جزایر سنگ آهک است. معروف ترین جزیره در خلیج، پشته دریا به نام جزیره پینگ کان است که در فیلم جیمز باند “مردی با تفنگ طلایی” برجسته بود. یک راه محبوب برای بازدید از Phang Nga Bay توسط قایق پارویی است که تنها راه برای رسیدن به درون غارهای آبی می باشد.


تایلند-۵۹٫ کوه تائو
کوه تائو، به معنای واقعی کلمه جزیره لاک پشت، جزیره ای کوچک واقع در نزدیکی ساحل شرقی خلیج تایلند است. در حدود ۷۰۰۰ غواص نوکار در هر سال بر روی کوه تائو گواهی دریافت می کنند و این امر این کوه  را یکی از محبوب ترین مقاصد در جهان برای یادگیری شیرجه تبدیل کرده است. غواصی در اطراف صخره های جزیره آسان و سرگرم کننده است و شما می توانید تنوع چشم گیری از گونه های دریایی مانند مرجان ها، لاک پشت ها، تعداد زیادی از ماهی های کوچک، و کوتر ماهیان را ببینید و شانس بسیار کمی برای دیدن کوسه نهنگ وجود دارد. متوسط دید حدود ۱۵-۲۰ متر است.


تایلند-۶
۱۰٫ جزیره فی فی
جزیره فی فی یک مجمع الجزایر کوچک در استان کرابی در جنوب تایلند است. جزیره فی فی بزرگ، بزرگ ترین جزیره از این گروه است، و تنها جزیره با ساکنان دائمی است در حالی که جزیره فی فی کوچک  به عنوان یک ساحل با تورهای غواصی بسیار محبوب است. گردشگری در جزیره فی فی در این اواخر، به خصوص بعد از استفاده از جزیره فی فی کوچک به عنوان یک محل برای ساخت ۲۰۰۰ فیلم ساحلی، گسترش یافته است ودر حال حاضر یک مکان بسیار زیبا برای گردشگران محسوب میشود.

تایلند محبوب ترین مقصد توریستی در آسیای جنوب شرقی است. شما می توانید تقریبا تمام زیباییها برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای را در این جا پیدا کنید، از جمله سواحل کریستال آبی، جنگل انبوه، مواد غذایی عالی، خانه های ییلاقی ساحل و برخی از بهترین هتل های لوکس در جهان. با وجود صنعت گردشگری فوق العاده در این منطقه، تایلند هویت ناب خود را با فرهنگ منحصر به فرد و تاریخ و مردم خون گرمشان که به لبخند زدن معروف هستند را حفظ کرده است. ۱٫ جزیره Tarutao یکی از ۵۱ جزیره متعلق به مجمع الجزایرTarutao پارک ملی دریایی…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

یک دیدگاه

  1. سه بار رفتم تایلند فوق العاده زندگی ساده وسبک ارام بود خیلی قشنگ علاقه دوست دارم دوباره سفرتایلند برم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *