جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / افزایش رزرو تورهای سفر به ایران ازسوی آمریکایی ها پس از رفع تحریم
062e7252-377e-4bda-973a-4bdc24962fb5

افزایش رزرو تورهای سفر به ایران ازسوی آمریکایی ها پس از رفع تحریم

به گزارش ایران زیبا به نقل از  روزنامه نیویورک تایمز، رفع تحریم‌ها موجب افزایش قابل‌ملاحظه رزور تورهای سفر به ایران ازسوی شهروندان آمریکایی شده است و شهروندان آمریکایی برای سفر به ایران توجهی به هشدار وزارت خارجه مبنی بر خطرناک بودن این کشور خاورمیانه ندارند.

در این گزارش به نقل از مجریان تور در آمریکا آمده است:

تقاضا برای سفر به ایران چنان افزایش یافته که آن‌ها به سرعت در حال افزایش تعداد تورهای خود به مقصد ایران هستند و تورهای خود را طی مدت بی‌سابقه‌ای به فروش رسانده‌اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، «باربارا بنکس»، مدیر بازاریابی و توسعه سفرهای جدید کمپانی «ویلدرنس تراول» که تمامی تورهای بهاره خود به مقصد ایران را فروخته و در تدارک تور پاییزی با تمرکز بر فصل برداشت زعفران است، گفت:

ما قصد داریم بازدید از این مقصد گردشگری را زودتر از هجوم گردشگران دیگر کشورها به آنجا تجربه کنیم.

گردشگری ایران از سال‌ها قبل در میان اروپایی‌ها محبوب بوده و طبق اعلام مقامات گردشگری ایران، سال گذشته پنج میلیون گردشگر خارجی وارد خاک ایران شدند و هدف ایران جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

از دیگر نشانه‌های رشد گردشگری در ایران می‌توان به اعلام خطوط هوایی «ایرفرانس» مبنی بر برقراری سه پرواز تهران – پاریس در هفته از آوریل ۲۰۱۶ اشاره کرد، در حالی که پیش از این سفر به ایران از مسیر نیویورک – استانبول و یا دبی میسر بود.

ایران میزبان برخی از کهن‌ترین میراث فرهنگی در جهان است که شامل ۱۹ محوطه ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می‌شود و مناطق آن دارای تنوع گوناگونی از مناطق کویری تا مناطق ویژه اسکی است.

«ویلیام پیمان»، پروفسور و رئیس دپارتمان مردم شناسی دانشگاه مینه‌سوتا و یک متخصص درباره ایران معتقد است:

ایران زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد و محوطه‌های آن به شکوه و عظمت محوطه‌هایی است که در سایر نقاط جهان می‌توانید ببینید. اصفهان را می‌توان با «ماچوپیچو» در پرو و معابد «آنگکور» در کامبوج مقایسه کرد. این‌ها مرکز عمده تمدن هستند که به طرز دوست‌داشتنی بازسازی و حفظ شده‌اند.

این پروفسور مردم‌شناسی قصد دارد در ماه ژوئن سفری ۱۴ روزه به ایران از طریق کمپانی «ایران لاکچری تراول» داشته باشد، توری که تمامی بلیت‌های آن فروخته شده است.

نیویورک تایمز به نقل از «استیو کوتای» که پیش از این یک واردکننده بوده و دو سال قبل کمپانی گردشگری «ایران لاکچری تراول» را تأسیس کرد، در ادامه گزارش خود نوشت:

یکی از شگفتی‌ها درباره ایران این است که آن‌ها گردشگران آمریکایی را دوست دارند. زمانی که متوجه می‌شوند انگلیسی صحبت می‌کنید، با شما عکس می‌گیرند و شما را به صرف غذا دعوت می‌کنند. ما هیچ جا اینقدر راحت نیستیم.

ازسوی دیگر، کمپانی «Mir» در سیاتل که ۱۵ سال است در ایران فعالیت دارد، از اضافه کردن سفرهای ریلی جدیدی به مقصد ایران خبر داده است که شامل ۱۰ تور متفاوت می‌شود.

امسال کمپانی انگلیسی قطارهای لوکس «گلدن ایگل» که از سال ۲۰۱۴ به برگزاری تور در ایران اقدام می‌کند نیز اعلام کرد، ۸۸ درصد از مسافران آن‌ها را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند. این کمپانی همچنین از برگزاری تور ۱۸ روزه سفر ریلی از مسکو تا تهران خبر داد و طبق اعلام پیشین تور ۱۴ روزه «قلب پارس» را که شامل بازدید از شهرهای اصفهان و شیراز می‌شودنیز برگزار خواهد کرد.

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *