پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / گردشگری ایران / آبشار فدامی کجاست؟ + تصاویر
2323232

آبشار فدامی کجاست؟ + تصاویر

در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق داراب، چشمه ای از دل کوه می جوشد که بومیان منطقه به آن آبشار فدامی می گویند. نام این آبشار زیبا و جذابیت های گردشگری آن در اخبار محیط زیست زیاد شنیده می شود.
این آبشار در منطقه فورگ (فرگ) و در شهر فدامی، در جاده ترانزیتی شیراز به بندرعباس واقع شده و تمام فصول سال میزبان تعداد کثیری از طبیعت دوستان است.

از وی‍ژگی هایی که آبشار فدامی را جذاب می کن وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم است که در فاصله ۲۰ متری آبشار شیرین به هم می رسند و استخر طبیعی زیبایی را پدید می آورند. در گذشته، آبشار شیرین فدامی عرضی ۸۰۰ متر می داشته و در حال حاضر به دلیل خشکسالی و استفاده بی رویه کشاورزان از آب آن، عرض آن به ۲۰۰ متر رسیده است. از ویژگی های ارزشمند این آبشار، دایمی و شیرین بودن آب آن است که این امر آن را برای محیط زیست دوستان مهم می سازد. آب شیرین این آبشار، آب شرب شهر فدامی و روستاهای اطراف را تامین می کند.

آبشار فدامی

ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالای آبشار شیرین واقع شده، چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ متر است. سرچشمه آبشار شور فدامی در ۵۰۰ متری آن قرار دارد. در این سرچشمه نخل های خودرو زیادی وجود دارند که در کنار آبشار شور به زیبایی آن افزوده است.
تعداد زیادی غار با اشکال و عمق های مختلف در منطقه وجود دارد. طاق دیس ها، کانی ها و بلورهای مختلف سنگی و رسوبی و نمکی با اشکالی زیبا از دیگر جاذبه های گردشگری دیدنی این منطقه زیباست.

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *