پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / هفت هزار سال هنر ایران در ۸ کشور جهان به نمایش در می آید
3b5c9f7d-5fc2-4881-b3eb-f48b182139e0

هفت هزار سال هنر ایران در ۸ کشور جهان به نمایش در می آید

نمایشگاه‌های ۷ هزار سال هنر ایران درکشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، هند، مکزیک، سنگاپور و آمریکا برگزار می‌شود.

«محمد رضا کارگر» برگزاری نمایشگاه‌های ۷ هزار سال هنر ايران در اروپا طی سال‌های ۷۹ تا ۸۴ را ارزشمند توصیف کرد و گفت:

با رویکرد دولت جدید به دیپلماسی فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی برگزاری مجدد نمایشگاه ۷ هزارسال هنر ایران با هدف معرفی گوشه هایی از تاریخ و تمدن عنی ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل موزه های کشور افزود:

نخستین کاروان ایرانی اواخر ۲۰۱۶ میلادی و اوایل ۲۰۱۷ میلادی با برگزاری همایش و نشست های تخصصی در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه ۷ هزار سال هنر ایران مشتمل بر ۱۷۸ قطعه شی ارزشمند هنر، فرهنگ و تمدن ایران باستان تا آغاز دوران اسلامی پاییز ۱۳۷۹ از ایران خارج شد. نخستین نمایشگاه در آبان همان سال در موزه تاریخ هنر وین به نمایش درآمد و به دلیل استقبال مردم تا ۲۰ روز پس از زمان مقرر که فروردین ۱۳۸۰ در نظر گرفته شده بود، تمدید شد. موفقیت نمایشگاه ۷ هزار سال هنر ایران در اتریش سبب شد تا کشورهای دیگر خواهان برگزاری این نمایشگاه در کشورشان شوند.

پس از وین این اشیای موزه ای در تالار هنر دولتی شهر بن آلمان و سپس در سالن هنر سنت پیتر آبی شهر گنت بلژیک به نمایش در آمد. بعد از این کشورها سوئیس از بهمن ۱۳۸۱ تا خرداد ۱۳۸۲ به مدت ۵ ماه در موزه بازل میزبان این نمایشگاه بود. پس از آن به اسپانیا منتقل شد و در ۳ شهر سویا، ساراگوزا و سانتیاگو در معرض دید عموم قرار گرفت.

مهر ماه سال ۱۳۸۳ راهی کرواسی شد. قرار بود در همان سال اشیاء به ایران باز گردد اما به دلیل درخواست کشور پرتغال و لزوم انتقال نمایشگاه به این کشور، پرتغالی‌ها توانستند ۲ ماه میزبان اشیای باستانی ایران باشند. این آثار خرداد ۱۳۸۴ به کشور بازگشتند.

نمایشگاه‌های ۷ هزار سال هنر ایران درکشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، هند، مکزیک، سنگاپور و آمریکا برگزار می‌شود. «محمد رضا کارگر» برگزاری نمایشگاه‌های ۷ هزار سال هنر ايران در اروپا طی سال‌های ۷۹ تا ۸۴ را ارزشمند توصیف کرد و گفت: با رویکرد دولت جدید به دیپلماسی فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی برگزاری مجدد نمایشگاه ۷ هزارسال هنر ایران با هدف معرفی گوشه هایی از تاریخ و تمدن عنی ایران را در دستور کار خود قرار داده است. مدیرکل موزه های کشور افزود: نخستین کاروان ایرانی اواخر ۲۰۱۶ میلادی و اوایل ۲۰۱۷ میلادی با برگزاری همایش و نشست های تخصصی در کشور…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *