جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / نمایشگاه صنایع دستی برج تاریخی علاالدین
9c1e8b09-24e8-4163-a8e3-6c1338fad351

نمایشگاه صنایع دستی برج تاریخی علاالدین

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر نمایشگاه صنایع دستی شهرستان ورامین را برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه صنعتگران و هنرمندان محصولات خود را در شاخه‌ها و گرایش‌های مختلف از جمله سفال، شیشه، منبت، معرق، قلمزنی، چرم، گلیم و … در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

همچنین برپایی کارگاه‌های زنده هنری و نمایش جلوه‌های فرهنگ بومی این منطقه از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

نمایشگاه صنایع دستی شهرستان ورامین از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در برج تاریخی علاالدین واقع در میدان امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

برج مقبره علا الدین متعلق به دوره سلجوقی است و به سبک و روش سلجوقی ساخته شده است. البته این سبک مدت‌ها قبل یعنی از دوره سامانیان آغاز شده بود و در دوران سلجوقی تغییرات قابل ملاحظه ای یافت.

این بنا شبیه گورهای سلطنتی است و به منظور جلوگیری از تخریب جسد ساخته شده است.

جنازه‌ها در برج مقبره‌ها در سرداب نگهداری می‌شدند و کمتر به دفن آن اقدم می‌شد. انتساب صاحب مقبره برج علاءالدین از محتوای آنچه راجع به علاءالدوله آمده چنین بر می‌آید که نسبت خانواده علاءالدین به ائمه شیعه می‌رسیده است و این خانواده علاوه بر سیادت، در منطقه نفوذ زیادی داشته و تعدادی از آنها در ورامین و مناطق دیگر فرمانروا بوده‌اند و از خود یادگارهای خیری به جا گذاشته‌اند.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر نمایشگاه صنایع دستی شهرستان ورامین را برگزار می‌کند. در این نمایشگاه صنعتگران و هنرمندان محصولات خود را در شاخه‌ها و گرایش‌های مختلف از جمله سفال، شیشه، منبت، معرق، قلمزنی، چرم، گلیم و ... در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد. همچنین برپایی کارگاه‌های زنده هنری و نمایش جلوه‌های فرهنگ بومی این منطقه از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است. نمایشگاه صنایع دستی شهرستان ورامین از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در برج تاریخی علاالدین واقع در میدان امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *