جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری ماهانه مصر در صنعت گردشگری
4f615749-e58a-47fd-812c-3c64bfb864e7

ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری ماهانه مصر در صنعت گردشگری

مقامات گردشگری مصر از زیان فلج‌کننده ماهانه ۲۵۰ میلیون دلاری صنعت گردشگری این کشور پس از سقوط هواپیمای روسی خبر دادند.

نشریه «الاهرام» مصر به نقل از «خالد فودا»، استاندار منطقه سینای جنوبی اعلام کرد:

میزان اشغال هتل‌ها در منطقه گردشگری «شرم‌الشیخ» و «غردقه» به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که موجب ضرر ماهانه دو میلیارد پوندی (واحد پول مصر) معادل بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می‌شود.

پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری روس در صحرای سینا‌، روس‌ها تمامی پروازها را به مقصد مصر و انگلیس تمامی پروازها را به مقصد «شرم‌الشیخ» لغو کردند.

تروریست‌های داعش ادعا کرده‌اند که در این هواپیما بمب‌گذاری کرده‌اند و مقامات مسکو نیز در نهایت به این نتیجه رسیدند که انفجار عامل اصلی سقوط هواپیما بوده است‌، این در حالی است که مصر همچنان مشغول بررسی این موضوع است.

صنعت گردشگری مصر از سال ۲۰۱۱ و با اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور نزول قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و مصری‌ها که پیش از آن سالانه پذیرای ۱۵ میلیون گردشگر بودند، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۹.۹ میلیون نفر گردشگر خارجی داشتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، گردشگران روس و انگلیسی حدود ۷۰ درصد از مجموع گردشگران ورودی به مصر را تشکیل می‌دهند و در صورتی که این روند نزولی ادامه یابد، اقتصاد وابسته به گردشگری مصر ضربه بزرگی خواهد خورد.

صنعت گردشگری بیش از ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و پیش از این سالانه ۳ میلیون گردشگر روس و یک میلیون گردشگر انگلیسی وارد خاک مصر می‌شدند.

مقامات گردشگری مصر از زیان فلج‌کننده ماهانه ۲۵۰ میلیون دلاری صنعت گردشگری این کشور پس از سقوط هواپیمای روسی خبر دادند. نشریه «الاهرام» مصر به نقل از «خالد فودا»، استاندار منطقه سینای جنوبی اعلام کرد: میزان اشغال هتل‌ها در منطقه گردشگری «شرم‌الشیخ» و «غردقه» به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که موجب ضرر ماهانه دو میلیارد پوندی (واحد پول مصر) معادل بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می‌شود. پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری روس در صحرای سینا‌، روس‌ها تمامی پروازها را به مقصد مصر و انگلیس تمامی پروازها را به مقصد «شرم‌الشیخ» لغو کردند. تروریست‌های داعش ادعا کرده‌اند…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *