پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / تاییدیه شورای فنی برای سازه شیشه ای باغ موزه قصر
ffcd842d-bae5-4c8f-9742-6fe7ea7b6870

تاییدیه شورای فنی برای سازه شیشه ای باغ موزه قصر

مدیرکل میراث فرهنگی تهران گفت:  پس از اعلام طرح سازه شیشه‌ای توسط مسئولان باغ موزه قصر، درشورای فنی طرحشان را تصویب کردیم.

«رجبعلی خسروآبادی» در پی افتتاح موزه خودروهای کلاسیک در باغ موزه قصر که چند روز پیش با چالش‌هایی رو به رو شده بود گفت:

چند سال پیش که با کمیسیون فرهنگی شورای شهر همکاری داشتم قرار بود زندان قصر را تخریب کنند و طرح آن را هم داده بودند. استنباط برخی از افراد این بود که آنجا را تخریب کرده و از آنجا دو هزار میلیارد تومان نیز درآمد کسب کنند اما کمیسیون فرهنگی شورای شهر طرحی را روی این قضیه گذاشت و گفتند که این زندان اولین زندان مدنیت شهر ماست و رویدادهای مهمی درآنجا رخ داده و افراد ویژه ای در آنجا زندانی شده بودند و این‌ها باعث شد که طرح حفاظت از آن را بدهند.

وی افزود:

برخی گفتند که به باغ موزه تبدیل شود. عده‌ای از افراد کارهایی را در آنجا انجام دادند که من نمی‌گویم همه آن اقدامات درست بوده است یا نه. شاید گاهی مجبور باشید بین بد و بدتر، معقولانه وضعیت بد را انتخاب کنید. برخی از کارشناسان می‌گویند که می‌شد اتفاقات دیگری در آنجا بیفتد.

خسروآبادی با اشاره به وجود سازه شیشه‌ای در باغ موزه گفت:

جلوی آن یک سازه شیشه‌ای دیگری را نصب کرده‌اند اما این سازه به گونه‌ای نیست که مانع دید سازه قبلی شود. آن سازه موقت ساخته شد. ما این اقدام را در شورای فنی تصویب کردیم.

وی درباره اینکه تاییدیه شورای فنی پس از جنجال رسانه ای و ساخت این سازه انجام شده است گفت:

همه میراث فرهنگی ما ارزشمند است اما این ارزشمند بودن به آن معنا نیست که هرمی را برای آنها در نظر نگیریم. مگر ما چند نقش جهان و پاسارگاد داریم اینها فرق می کنند با سردر یک خانه در عودلاجان که اتفاقا تاریخی هم هست. هیچ کدام را نفی نمی‌کنم همه آنها ارزشمند است اما باید برای آنها سطح‌بندی هم قائل باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران بیان کرد:

نمی گویم همه کاری که در باغ موزه شده صد در صد درست بوده است شاید در برخی از جاها روی یک کاشی هم گچ گرفته باشند چون نتوانسته‌اند بقیه بخش‌ها را هم مانند آن درست کنند. منکر اینکه چنین کاری صد درصد درست است نیستم. باید جبهه کاری را نگاه کرد و دید چه اتفاقی درحال رخ دادن است. اگر این سازه، یک سازه ای بود که باغ موزه قصر را به عنوان یک مکان تاریخی تحت تاثیر قرار می‌داد حتما جلوی آن را می‌گرفتم اما وقتی استنباطم این است که سازه موقت است و روی زمین ساخته شده و هر زمان امکان برداشت آن وجود دارد، دیگر آن حساسیت قبل معنا ندارد.

خسروآبادی درباره ورود خودرو به فضای موزه ای باغ موزه قصر در پی افتتاح موزه خودروهای کلاسیک هم گفت:

ورود خودرو در داخل محوطه باغ موزه اشکالی ندارد. چند کارشناس به عنوان شورای فنی به جمع بندی می‌رسند. گاهی نظر همه آنها با هم یکی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی تهران گفت:  پس از اعلام طرح سازه شیشه‌ای توسط مسئولان باغ موزه قصر، درشورای فنی طرحشان را تصویب کردیم. «رجبعلی خسروآبادی» در پی افتتاح موزه خودروهای کلاسیک در باغ موزه قصر که چند روز پیش با چالش‌هایی رو به رو شده بود گفت: چند سال پیش که با کمیسیون فرهنگی شورای شهر همکاری داشتم قرار بود زندان قصر را تخریب کنند و طرح آن را هم داده بودند. استنباط برخی از افراد این بود که آنجا را تخریب کرده و از آنجا دو هزار میلیارد تومان نیز درآمد کسب کنند اما کمیسیون فرهنگی شورای شهر طرحی را…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *