پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / گردشگری جهان / برترین شهرهای جهان برای گردشگری از نگاه یورو مانیتور
13920111105721732_PhotoL

برترین شهرهای جهان برای گردشگری از نگاه یورو مانیتور

یورو مانیتور اقدام به تهیه فهرست بهترین شهرهای دنیا برای گردشگری کرده که در آن هنگ کنگ در جایگاه اول قرار گرفته و استانبول با وجود تنش‌های منطقه‌ای و مناقشات به وجود آمده بین ترکیه و روسیه در جایگاه نهم جای گرفته است.

طبق بررسی‌های انجام شده از سوی یورو مانیتور ازمیان ۱۰۰ شهرتوریستی جهان، هنگ کنگ همچنان در رتبه نخست جدول شهرهای برتر گردشگری جهان ثبت شد و استانبول نیز با دو رتبه افزایش در فهرست ده شهر برتر گردشگری جهان راه یافت.

 

3b17aad2-d896-4d14-974e-defa5b9ecab3

طبق همین گزارش این شهر برای ۵ سال پیاپی این جایگاه را برای خود حفظ کرده است. لندن در ردیف دوم و سنگاپور در ردیف سوم از مهمترین و برترین شهرهای جهانی ثبت شده‌اند. هممچنین شهر استانبول در رده نهم و آنتالیا در رتبه ۱۱ از مقصدهای برتر جهان قرار گرفته‌اند.

طبق همین بررسی‌ها درجدول ۱۰۰ شهر برتر گردشگری جهان ، علاوه بر استانبول و آنتالیا شهر «آرتوین» در شمال شرقی ترکیه و در سواحل دریای سیاه در ردیف صدم این جدول قرار گرفته است. به این ترتیب ترکیه دراین جدول موفق به ثبت سه شهر برتر شده است.

وونتر گریتس، تحلیلگر صنایع مسافرتی در دفتر یورو مانیتور واقع در لندن خاطر نشان کرد که شهرهای برتری چون استانبول و آنتالیا با وجود بروز ناآرامی‌های ژئوپولتیک درسال ۲۰۱۴ همچنان شاهد جذب فزاینده گردشگران خارجی بوده‌اند.

این گزارش خاطر نشان کرده است که افزایش تعداد گردشگران به استانبول عمدتا حاصل افزایش علاقه و سفر گردشگران عرب و به ویژه گردشگران منطقه خلیج فارس بوده است.

یورو مانیتور اقدام به تهیه فهرست بهترین شهرهای دنیا برای گردشگری کرده که در آن هنگ کنگ در جایگاه اول قرار گرفته و استانبول با وجود تنش‌های منطقه‌ای و مناقشات به وجود آمده بین ترکیه و روسیه در جایگاه نهم جای گرفته است. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی یورو مانیتور ازمیان ۱۰۰ شهرتوریستی جهان، هنگ کنگ همچنان در رتبه نخست جدول شهرهای برتر گردشگری جهان ثبت شد و استانبول نیز با دو رتبه افزایش در فهرست ده شهر برتر گردشگری جهان راه یافت.   طبق همین گزارش این شهر برای ۵ سال پیاپی این جایگاه را برای خود حفظ کرده…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *