پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / تصویری / هتل‌هایی که تنها با قایق میشود رفت!
e1be025e7bdb9aff0b64f3bccd58108cf019033d

هتل‌هایی که تنها با قایق میشود رفت!

آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که انتخاب هتل در سفر برای شما اهمیت بسیاری دارد؟ یا اینکه دوست دارید اقامت شما در هتل همراه با ماجراجویی، آرامش و تجربه‌های جدید باشد؟ این بار با معرفی هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی متفاوت با شما هستیم که علاوه بر تجربه‌ی اقامت لوکس، هیجان‌ها و برنامه‌های تفریحی جدیدی برای مسافرین به ارمغان می‌آورند.

گرایش جدید در گردشگری، هتل‌ها را به سمت مکان‌های عجیب و غریب یا دور از دسترس سوق داده‌است. مثلا هتلی در هواپیما یا خانه درختی!یا در ماشین‌های کانتینری، ایستگاه‌های قطار، هلی‌کوپتر یا هر مکان عجیب و جالب دیگری که یکباره به ذهن می‌رسد! اما آیا تا به حال به اقامت درهتلی فکر کرده‌اید که کاملا منزوی و دور از انسان‌هاو تنها راه دسترسی به آن از طریق آب است؟ خب به شما مژده می‌‌دهیم که چنین هتل‌هایی هم وجود دارند! از فلوریدا تا تایلند، شیلی تا میشیگان، در اینجا ده مورد از بهترین هتل‌هایی را برای شما فهرست کرده‌ایم که برای رفتن به آنها به قایق نیاز دارید.

اقامتگاه رایاوادی (Rayavadee)

این هتل در راس پارک ملی آبی کرابی (Krabi National Marine Park) در گوشه‌ای از شبه جزیره فرا نانگ (Phra Nang) واقع شده‌است، این منطقه که در جزایر فی فی واقع‌شده ۹۶ پاویلیون لوکس در میانه‌ی صخره‌های آهکی و البته دهشتناک – دارد؛ وجود این صخره‌ها باعث شده تا تنها راه دسترسی به هتل از طریق دریا باشد. این هتل ساحل خصوصی داشته و با قایق‌سواری در مسیر آن با برخی از بهترین مکان‌های غواصی در دنیا روبه‌رو خواهید شد.

هتل رایاوادی

کرابی، تایلند

سانست کی (Sunset Key)

با اینکه سفر به کی‌وست (Key West) چندان هم آرامش‎بخش نیست – و یکی از مکان‌هایی است که پس از سفر به آنجا نیاز به تعطیلاتی دیگر برای استراحت دارید؛ اما اگر به دنبال محیطی آرام در کی‌وست هستید، بهترین هتل ممکن Sunset Key است. پس از مدت کوتاهی قایق‌سواری از بخش اصلی هتل در Westin Key West Resort & Marina به این هتل می‌رسید که کلبه‌هایی بسیار دنج با امکانات آشپزی دارد و حتی مواد غذایی در این مکان به راحتی تامین می‌شود.

سانت ست کی

کی‌وست، فلوریدا

 هتل و اسپای پویوهوآپی (Puyuhuapi)

جنگل‌های انبوه در میانه‌ی امریکای جنوبی چیزی نیست که در نظر مسافرین، لوکس قلمداد شود. اما این هتل لوکس که در لبه‌ی خلیج دوریتا (Dorita Bay) در منطقه پاتاگونیای شیلی (Chilean Patagonia) قرار گرفته، دسترسی آسان به جنگل‌های انبوه و هیجان‌انگیز در این منطقه و همچنین پارک ملی کوئلات (Queulat National Park) را آسان می‌کند. در نزدیکی این هتل فرصت قایق‌سواری در میان آبدره‌های پاتاگونیا را نیز دارید. امکانات کامل اسپا هم در این هتل فراهم است. پس از پرواز بر فراز کوه‌های آند با قایقی کوچک به این هتل خواهید رسید.

پویوهائوپی

پاتاگونیا، آیسن، شیلی

اقامتگاه ماجاهوییتاس (Majahuitas)

این هتل دوست‌دار طبیعت که تنها با قایق می‌توانید به آن سفر کنید، تجربه‌ی حضور در میان بومیان مکزیک را برای شما به همراه دارد. کل این مجموعه در مکانی واقع شده که متعلق به جامعه چاکالا (chacala) بوده و انرژی مصرفی این شهر ساحلی کاملا از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود. البته اینجا در خلیجی دورافتاده در یکی از هشت خانه‌ی موجود اقامت دارید و  در اوج آرامش از شکوه طبیعی مکزیک لذت می‌برید.

ماجاهوئیتاس

پوئرتا والارتا، مکزیک

اقامتگاه زیوولا (Zeavola)

با یک رانندگی طولانی از پوکت و البته کمی قایق‌سواری پس از آن به یکی از بی‌نظیرترین و ناشناخته‌ترین مقاصد تفریحی ماه‌عسل در دنیا، یعنی زیوولا ریزرت می‌رسید؛ این هتل لوکس در بخش شمالی جزیره فیفی دون (Phi Phi Don ) قرار دارد. اینجا کلبه‌های ساحلی مشرف به اقیانوس بوده و روزها با استراحت در ساحل یا غواصی در صخره‌های مرجانی پارک ملی دریایی فی فی خواهد گذشت. اما اگر علاقه‌ای به غواصی ندارید، می‌توانید با قایق بادبانی و تورهای هر روزه که در هتل ارائه می‌شود، در جزیره‌های موجود در سرتاسر پارک بگردید.

زیوولا ریزرت

تایلند جزیره فی فی

جزیره‌ی لیتل پالم (Little Palm)

اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که «استراحت در یک جزیره بیابانی، البته غیر از حضور پشه‌ها، وجود تهویه هوا و غذای مناسب، بدون تلفن همراه چقدر می‌تواند جذاب باشد؟» پس Little Palm Island  آماده تحقق بخشیدن به رویای شماست! در این جزیره کوچک در فلوریداکیز تمام وقت خود را در یک کلبه با سقف کاهگلی البته با تهویه هوا، پشه بند و غذاهای تازه و باکیفیت می‌گذرانید- فقط خدمات تلویزیون یا تلفن همراه در اینجا وجود ندارد!

تورچ کی، فلوریدا

ورانا (Verana)

اگر تنها قایق‌سواری تا رسیدن به هتل برای شما هیجان‌انگیز نیست، نظرتان درباره‌ی پیاده‌روی در جنگل و قاطر چیست؟ این تجربه چیزی است که در ورانا با آن روبرو خواهید شد، جایی که قایق‌سواری از خلیج باندراس (Banderas Bay) تنها به اندازه خط ساحلی بوده و از آنجا به بعد درحالی که برای رسیدن به این هتل مکزیکی در کوهستان پیاده‌روی می‌کنید وسایل شما را قاطر حمل می‌کند. در بالای کوه در یکی از ده خانه‌ی شخصی اقامت خواهید داشت؛ البته تمام روز با برنامه‌های پیاده‌روی در جنگل، ماهی‌گیری از عمق دریا و سیر و سفرهای چارتری در سواحل خصوصی و جزیره‌های دورافتاده خواهد گذشت.

ورانا

یپالا، مکزیک

گرند هتل (Grand Hotel)

عنوان بهترین هتل آمریکا برای این هتل ۳۸۶ اتاقی و کلاسیک از عصرمطلا بی‌دلیل نیست. برعکسِ هتل‌های انبوهی که تنها عنوان لوکس را یدک می‌کشند، هر اتاق این هتل سبک و حسی متمایز به میهمان ارائه می‌کند. چیزی که کاملا با دیگر ویژگی‌های این جزیره هماهنگ است، شیوه‌ی حمل و نقل است. در این جزیره عبور ماشین‌ها ممنوع بوده و روش اصلی حمل و نقل، کالسکه‌ و اسب است. همچنین این جزیره بزرگترین ایوان جهان را دارد که شب‌هنگام می‌توانید شام خود را با حضور در آنجا میل کنید.

گراند هتل

جزیره مکینا، میشیگان

پروت کی (Parrot Cay)

اگر چه آب‌های این جزیره به اندازه‌ی آب‌های فیروزه‌ای در دیگر هتل‎های این جزیره در خلیج گریس (Grace Bay) خیره‌کننده نیستند، اما وقتی از ساحل خصوصی ویلای خود که جکوزی و بهترین امکانات شخصی را دارد به دریا نگاه کنید، زلالی و آرامش آب را حس خواهید کرد. این اقامتگاه دارای رستورانی در کنار استخر به سبک آسیای جنوب شرق، اسپا و هر امکانات ورزشی دیگری می‌باشد که ممکن است تصور کنید.

پرت بای کومو

جزایر تورکس و کایکوس

کلوب جزیره اوسپا (Useppa Island Club)

در این جزیره هیچ چیز غیر از آرامش و سکوت حس نمی‌کنید. اوسپا، این جزیره خصوصی کلبه‌هایی شخصی برای میهمانان ارائه می‌کند که مشرف به خلیج هستند. اکثر وقت مسافرین در اینجا به اسکی روی آب، استراحت، آفتاب‌گرفتن در ساحل و قایق‌سواری می‌گذرد.

اوسپا کلاب

بوکیلیا، فلوریدا

 

 

منبع : کجارو

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *