جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اماکن تاریخی / یافتن کلیسای زیرزمینی بسیار قدیمی در ترکیه
7c93e883-aa34-4bd4-a2e8-8a02088287e4

یافتن کلیسای زیرزمینی بسیار قدیمی در ترکیه

دانستن  نحوه‌ی زندگی، امکانات و اعتقادات گذشتگان  همیشه برای ما جالب، مهم و البته عبرت آموز است، پس بنا به دلایلی از این قبیل باستان‌شناسان همیشه در حال  تلاش هستند تا با کشفیات خود پاسخ بسیاری از سوالات بشر را در دل تاریخ بیابند. در ادامه هم در مورد یکی از همین کشفیات جدید که کلیسایی  بسیار قدیمی در ترکیه است برایتان صحبت خواهیم کرد.

در منطقه‌ی کاپادوکیای ترکیه، مکانی  توریستی  که خانه‌های جالب آن در دامنه‌ی کوه قرار دارند، باستان شناسان اخیرا یک کلیسای قدیمی مربوط به قرن پنجم در شهر نوشهیر کشف کرده‌اند. این یکی از بزرگترین کلیساهای تاریخی در منطقه است که  مملو از نقاشی‌های دیواری اولیه‌ی باورنکردنی است. سال گذشته، یک شهر زیرزمینی گمشده  هم در همین شهر در یک پروژه‌ی مسکن عمومی کشف شد.

نقاشی‌های دیواری در کلیسای غاری، عروج حضرت مسیح (ع)، تخریب ارواح شیطانی و ماهی در حال سقوط از دست حضرت مسیح (ع) را نشان می‌دهند. این نقاشی‌ها همچنین فرشتگان و پیامبران پیشین دیگر مانند حضرت موسی (ع) را نیز به تصویر می‌کشند.

اولین باری که کلیسا کشف شد، دیوارهای آن از بین رفته بودند، اما اکنون باستان شناسان در حال مرمت  آنها و حفظ  نقاشی‌های دیواری آن هستند. مسیحیت در اوایل قرن چهارم پیش از میلاد مسیح در ترکیه گسترش یافت و کلیسایی مانند این می‌تواند سرنخ‌هایی را به باستان شناسان بدهد در مورد ورود مسیحیت به این منطقه و پیشرفت کلیسای ارتوکس شرقی.

منبع:کجارو

دانستن  نحوه‌ی زندگی، امکانات و اعتقادات گذشتگان  همیشه برای ما جالب، مهم و البته عبرت آموز است، پس بنا به دلایلی از این قبیل باستان‌شناسان همیشه در حال  تلاش هستند تا با کشفیات خود پاسخ بسیاری از سوالات بشر را در دل تاریخ بیابند. در ادامه هم در مورد یکی از همین کشفیات جدید که کلیسایی  بسیار قدیمی در ترکیه است برایتان صحبت خواهیم کرد. در منطقه‌ی کاپادوکیای ترکیه، مکانی  توریستی  که خانه‌های جالب آن در دامنه‌ی کوه قرار دارند، باستان شناسان اخیرا یک کلیسای قدیمی مربوط به قرن پنجم در شهر نوشهیر کشف کرده‌اند. این یکی از بزرگترین کلیساهای تاریخی در منطقه است که  مملو…

امتیاز شما به این موضوع ؟

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *