جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / کشف قایق به قدمت اهرام مصر
03664a1b-1d6b-497f-8fd0-895a74d80d27

کشف قایق به قدمت اهرام مصر

به گزارش ایران زیبا به نقل از ایسنا کشف قایقی کم‌نظیر که قدمت آن به اندازه عمر اهرام ثلاثه مصر است، باستان‌شناسان این کشور را شگفت‌زده کرد.

هیاتی از اعضای موسسه مصرشناسی جمهوری چک، وابسته به دانشگاه «چارلز» پراگ در اولین بررسی‌های خود در منطقه «ابوسیر» مصر موفق شدند قایقی باستانی را که نظیر آن کمتر پیدا می‌شود، کشف کنند.

این قایق که ۱۵ متر طول دارد، در جنوب «ابوسیر» پیدا شده و بار دیگر اهمیت قبرستان پادشاهی قدیم را به مقامات مصری گوشزد کرد.

باستان‌شناسان قدمت این قایق را به پایان سلسله سوم و اوایل چهارمین سلسله پادشاهی مصر باستان (دو هزار و ۵۵۰ سال پیش از میلاد) تخمین زده‌اند. این قایق در آرامگاه پادشاهی به نام «هونی» از سلسله سوم حکمرانان مصری پیدا شده که نام او روی دیواره اتاقک محل دفن او حک شده است.

به گزارش هریتیج دیلی، رسم دفن کردن قایق به همراه مرده‌ها، که معمولا یا از اشراف‌زادگان بودند و یا افراد تحصیل‌کرده جامعه، در مصر باستان رایج بود و معنایی نمادین برای سفر متوفی به دنیای مردگان را به همراه داشت.

دانشمندان در کمال شگفتی دریافتند این قایق به خوبی در میان شن‌های صحرا باقی مانده است؛ الوارهای چوبی با بافت گیاهی آن تقریبا سالم هستند و طناب‌هایی که بخش‌های مختلف قایق را به هم وصل می‌کرده، وضعیت بسیار مناسبی دارند. این به معنای کشفی خارق‌العاده در تاریخ باستان‌شناسی مصر است.

به گزارش ایران زیبا به نقل از ایسنا کشف قایقی کم‌نظیر که قدمت آن به اندازه عمر اهرام ثلاثه مصر است، باستان‌شناسان این کشور را شگفت‌زده کرد. هیاتی از اعضای موسسه مصرشناسی جمهوری چک، وابسته به دانشگاه «چارلز» پراگ در اولین بررسی‌های خود در منطقه «ابوسیر» مصر موفق شدند قایقی باستانی را که نظیر آن کمتر پیدا می‌شود، کشف کنند. این قایق که ۱۵ متر طول دارد، در جنوب «ابوسیر» پیدا شده و بار دیگر اهمیت قبرستان پادشاهی قدیم را به مقامات مصری گوشزد کرد. باستان‌شناسان قدمت این قایق را به پایان سلسله سوم و اوایل چهارمین سلسله پادشاهی مصر…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *