چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / سه بازارچه دائمی صنایع دستی افتتاح شد
05fb9a5c-0bf0-4191-a3cd-08ecc289671d

سه بازارچه دائمی صنایع دستی افتتاح شد

مدیر صادرات صنایع دستی کشور از افتتاح سه بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مرکزی خبر داد.

پویا محمودیان اظهار کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر، امروز چهارشنبه (۲۱ بهمن ماه) سه بازارچه صنایع دستی در ساوه، دلیجان و اراک به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: بازارچه صنایع دستی اراک، مالک خصوصی دارد و در بازار قدیمی این شهر قرار گرفته است، اما زمین بازارچه‌های ساوه و دلیجان طی انعقاد تفاهمنامه‌ای با شهرداری در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت و از محل تملک دارایی‌های این سازمان برای ساخت بازارچه بودجه اختصاص داده شد. بازارچه صنایع دستی ساوه و دلیجان هر کدام ۱۲ غرفه دارند و هنرمندان در آن‌ها مستقرند و کالاهایشان را عرضه می‌کنند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی افزود: بازارچه صنایع دستی ساوه در نقطه گردشگرپذیر این شهر، یعنی ضلع غربی میدان سرداران و بازارچه دلیجان در پارک الغدیر و روبه‌روی مصلای نماز جمعه این شهر احداث شده است.

او درباره این که این غرفه‌ها به چه صورت در اختیار هنرمندان قرار می گیرد، توضیح داد: از حالا به بعد کم کم بازارچه‌هایی که روی آنها کار کرده‌ایم، آماده بهره‌برداری می‌شود. دستورالعمل کامل آن را طی ماه‌های آینده به ۳۱ استان ابلاغ می کنیم، اما به دلیل آن که این بازارچه‌ها در استان مرکزی به صورت کامل آماده بهره‌برداری بودند، آن‌ها را کامل در اختیار هنرمندان قرار دادیم، ولی در کل تصمیم داریم بازارچه‌های مذکور را با اجاره‌های بسیار کم و درصدی را هم به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صنعتگر قرار دهیم.

محمودیان درباره این که چطور همه‌ هنرمندان می‌توانند از این غرفه‌های محدود استفاده کنند، گفت: اولویت ما این است که بتوانیم اتحادیه‌های بازرگانی استان‌ها را فعال کنیم تا آنها کالاهای صنعتگران را جمع آوری و در این بازارچه‌ها عرضه کنند، به طوری که تولیدکنندگان ما زمانشان مستقیم درگیر عرضه کالاها نشود، اما در جاهایی که این اتحادیه‌ها اصلا شکل نگرفته یا فعال نیستند، غرفه‌ها در زمان‌بندی مشخص در اختیار هنرمندان صنعتگر قرار می‌گیرد تا همه‌ آنها بتوانند از این حق به صورت مساوی بهره‌مند شوند.

مدیر صادرات صنایع دستی کشور از افتتاح سه بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مرکزی خبر داد. پویا محمودیان اظهار کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر، امروز چهارشنبه (۲۱ بهمن ماه) سه بازارچه صنایع دستی در ساوه، دلیجان و اراک به بهره‌برداری رسید. او ادامه داد: بازارچه صنایع دستی اراک، مالک خصوصی دارد و در بازار قدیمی این شهر قرار گرفته است، اما زمین بازارچه‌های ساوه و دلیجان طی انعقاد تفاهمنامه‌ای با شهرداری در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت و از محل تملک دارایی‌های این سازمان برای ساخت بازارچه بودجه اختصاص داده شد. بازارچه…

امتیاز شما به این موضوع

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *