جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / دویست اثر باستانی در سد کنگیر کشف شد
1c3d1767-0669-4238-8272-06c2a9827584

دویست اثر باستانی در سد کنگیر کشف شد

به گزارش ایران زیبا به نقل از مهر مطابق اعلام مدیر کل میراث‌فرهنگی استان ایلام، ۲۰۰ اثر باستانی در سد کنگیر شهرستان ایوان کشف شده‌است.

عبدالمالک شنبه زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

۲۰۰ اثر باستانی از سه فصل کاوش در عملیات نجات‌بخشی سد کنگیر شهرستان ایوان کشف شده است. عملیات نجات‌بخشی سد کنگیر شهرستان ایوان از دو ماه پیش در حال انجام است.

این کاوش با سرپرستی پژوهشکده باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفته است.

قبل از سد کنگیر شهرستان ایوان، سد سیمره شهرستان بدره نیز در ۱۷ فصل، مورد کاوش قرار گرفت که در این مکان هم ۱۵۰ اثر شناسایی و کشف شد.

تمامی سدهایی که در حال تکمیل هستند و در شرف آبگیری، باید از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز آبگیری بگیرند. فعالیت‌های باستان‌شناسی و کاوشگری با نام عملیات نجات‌بخشی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایران زیبا به نقل از مهر مطابق اعلام مدیر کل میراث‌فرهنگی استان ایلام، ۲۰۰ اثر باستانی در سد کنگیر شهرستان ایوان کشف شده‌است. عبدالمالک شنبه زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۰۰ اثر باستانی از سه فصل کاوش در عملیات نجات‌بخشی سد کنگیر شهرستان ایوان کشف شده است. عملیات نجات‌بخشی سد کنگیر شهرستان ایوان از دو ماه پیش در حال انجام است. این کاوش با سرپرستی پژوهشکده باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفته است. قبل از سد کنگیر شهرستان ایوان، سد سیمره شهرستان بدره نیز در ۱۷ فصل، مورد کاوش قرار گرفت که…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *