جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / درآمد گردشگری ترکیه همچنان در حال سقوط
26556887-fc68-4bda-a540-41ce5201d612

درآمد گردشگری ترکیه همچنان در حال سقوط

آمارها نشان می‌دهد، درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال گذشته میلادی ۸.۳ درصد تنزل کرده است.

براساس داده‌های منتشرشده از سوی موسسه آمار ترکیه، درآمد گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۵ به ۳۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار رسیده و این به معنای کاهش ۸.۳ درصدی این آمار است.

براساس این گزارش، درآمد گردشگری ترکیه در فصل پایانی سال گذشته میلادی تا ۱۴.۳ درصد کاهش داشته است. کارشناسان علت اصلی این اتفاق را سقوط جت روسی در ماه نوامبر توسط جنگنده‌ ترک و به تبع آن، کاهش تعداد گردشگران روس دانستند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۶ میلیون و ۲۴۰ هزار مسافر ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند، اما این رقم در سال ۲۰۱۵ کاهش ۱.۶۱ درصدی را تجربه کرد.

تعداد مسافران خارجی ترکیه در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۷.۲۹ درصد پایین‌تر از سال ۲۰۱۴ بود و به رقم یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر رسید.

به گزارش تودی زمان، مقامات ترکیه که سال ناامیدکننده ۲۰۱۵ را پشت سرگذاشته‌اند، نگران تکرار این آمار در سال ۲۰۱۶ هستند. پایین آمدن قیمت جهانی نفت و حملات تروریستی از جمله عوامل مهمی هستند که باعث پایین آمدن رغبت گردشگران بین‌المللی برای سفر به ترکیه محسوب می‌شوند.

آمارها نشان می‌دهد، درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال گذشته میلادی ۸.۳ درصد تنزل کرده است. براساس داده‌های منتشرشده از سوی موسسه آمار ترکیه، درآمد گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۵ به ۳۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار رسیده و این به معنای کاهش ۸.۳ درصدی این آمار است. براساس این گزارش، درآمد گردشگری ترکیه در فصل پایانی سال گذشته میلادی تا ۱۴.۳ درصد کاهش داشته است. کارشناسان علت اصلی این اتفاق را سقوط جت روسی در ماه نوامبر توسط جنگنده‌ ترک و به تبع آن، کاهش تعداد گردشگران روس دانستند. در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۶ میلیون و ۲۴۰ هزار…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *