پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / بیست اثر و محوطه تاریخی جدید به تصویب رسید
tariiikj

بیست اثر و محوطه تاریخی جدید به تصویب رسید

به گزارش ایران زیبا به نقل از مهر با توجه به اهمیت تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی کشور، عرصه و حریم ۲۰ اثر و محوطه تاریخی در کمیته ثبت و حریم آثار ملی غیرمنقول معاونت میراث فرهنگی به تصویب رسید.

به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ «فرهاد نظری» مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی و طبیعی کشور با اعلام این خبر گفت:

با توجه به اهمیت تعیین حریم آثار و محوطه‌های تاریخی کشور، نقشه عرصه و حریم ۲۰ اثر تاریخی مورد تصویب قرار گرفته‌ است.

۹ اثر تاریخی در استان لرستان تعیین حریم شده که این آثار شامل خانه آیت‌الله بروجردی، خانه ایران پور، حمام قدیمی اشترنیان، باغ تکیه دیده ور، تپه پنج زوج، تپه برکه، تپه قلا کهنه دوزان، تپه کله بروجرد و  تپه کرت آباد می‌شود.

به گفته مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی و طبیعی کشور، نقشه ۵ محوطه باستانی در استان خوزستان به تصویب رسیده که این محوطه‌ها شامل محوطه باستانی چغامیش، محوطه باستانی چگاسفلی، محوطه باستانی تازنگ سوالی، محوطه ایوان کرخه و محوطه باستانی کلگه زرین می‌شود.

او همچنین به ۳ بنای تاریخی در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود:

خانه کمپانی، خانه لاله‌ای و خانه سلطان القرایی از دیگر بناهای تاریخی این استان به شمار می‌روند که نقشه عرصه و حریم آنها به تصویب رسیده است.

مسجد و حوض‌خانه روستای حمامیان بوکان و کاخ موزه جوق ماکو در استان آذربایجان غربی و مجموعه فرهنگی تاریخی چشمه علی دامغان در استان سمنان از جمله آثار و بناهایی هستند که تعیین حریم آنها مورد تصویب کمیته ثبت و حریم آثار غیرمنقول معاونت میراث فرهنگی کشور قرار گرفته‌ است.

 

به گزارش ایران زیبا به نقل از مهر با توجه به اهمیت تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی کشور، عرصه و حریم ۲۰ اثر و محوطه تاریخی در کمیته ثبت و حریم آثار ملی غیرمنقول معاونت میراث فرهنگی به تصویب رسید. به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ «فرهاد نظری» مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی و طبیعی کشور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت تعیین حریم آثار و محوطه‌های تاریخی کشور، نقشه عرصه و حریم ۲۰ اثر تاریخی مورد تصویب قرار گرفته‌ است. ۹ اثر تاریخی در استان لرستان تعیین حریم شده…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *