شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / برگزاری بازارچه‌های نوروزی ایران در ۵ کشور اروپا
f1474875-19de-4e17-8ac8-67a74f84f9cb

برگزاری بازارچه‌های نوروزی ایران در ۵ کشور اروپا

به گزارش ایران زیبا به نقل از ایسنا رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان صنایع دستی از طراحی بازارچه‌های نوروزی در ۵ کشور مختلف اروپایی خبر داد.

«مجیدرضا حریری» درباره اقدامات در دست اجرای انجمن صادرکنندگان صنایع دستی بیان کرد:

در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ یعنی تا خردادماه، دو نمایشگاه صنایع دستی در کشور چین به عنوان بزرگترین بازار هدف برگزار می‌کنیم.

او ابراز امیدواری کرد “بتوانیم تاجران و صنعتگران کشورمان را تشویق کنیم تا در این دو نمایشگاه شرکت کنند. در کنار آن درصدد طراحی بازارچه‌های نوروزی با همکاری معاونت صنایع دستی در ۵ کشور مختلف اروپایی هستیم.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صادرکنندگان صنایع دستی درباره اینکه این نمایشگاه‌ها در چه کشورهایی برگزار می‌شود، گفت: هنوز کشورهایی که قرار است در آن نمایشگاه‌ها برگزار شود، قطعی نشده، اما تا کنون نمایشگاه پاریس قطعی شده است. احتمالا در اتریش و آمستردام هلند هم این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

حریری با بیان اینکه این شکل کارهای اجرایی ما را کمی از کارهای زیربنایی انجمن دور می‌کند، افزود: ما برای هرکالایی که هنرمندان تولید می‌کنند به دنبال بازار هستیم. ما در انجمن دو هدف اصلی بازارسازی برای کالاهای موجود و کالا برای بازارهایی که پیدا می‌کنیم را داریم.

او اضافه کرد: ما با اینکه یک انجمن هستیم، اما از ۱۵ مهر تا ۲۰ آذرماه درگیر ثبت و گرفتن شناسه‌های ثبت شرکت یا بنگاه‌های تجاری بوده‌ایم و این پروسه موجب شد که بخش زیادی از زمان ما درگیر مراحل تاسیس انجمن شود. حدود یک ماه است که درگیر کارهای اجرایی شدیم و بخشی از این زمان هم درگیر مراسم تجلیل از صادرکنندگان و فروشندگان برتر شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان صنایع دستی افزود: ما می‌خواهیم قطار لَنگ تجارت صنایع دستی را در حال حرکت تعمیر کنیم. در کنار این‌ تصمیم داریم از تابستان آینده کلاس‌های تجاری بین‌المللی از جمله آشنایی با بازارهای بین‌المللی، مارکتینگ و استفاده از صندوق‌های ضمانت صادرات برای صادرکنندگان را انجام دهیم.

حریری گفت: احتمالا تا یک ماه آینده تفاهم‌نامه‌ای با صندوق ضمانت صادرات هم امضا خواهیم کرد.

انجمن صادرکنندگان صنایع دستی از ۱۵ مهرماه با ۳۰ عضو از سراسر کشور آغاز به کار خواهد کرد.

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *