پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / افزایش ۳۰ درصدی بلیت هواپیما نوروزی
f439bce6-2f3b-42f8-b37a-96299c34ef9a

افزایش ۳۰ درصدی بلیت هواپیما نوروزی

لغو نرخ‌های توافقی در بلیت پروازهای داخلی نوروز، فروش درصد بالایی از ظرفیت‌ ناوگان برای نوروز و فروش بلیت پروازهای نوروزی با افزایش متوسط ۳۰ درصدی، از مواردی بود که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد.

 

مقصود اسعدی سامانی ‌با اشاره به فروش بلیت نوروزی پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت:

پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی در مقطعی بسیار کوتاه و روزهای اول اجرای قانون، مشکلاتی در قیمت‌ها رخ داد، اما امروز نرخ بلیت در مسیرهای آزاد شده روند متعادلی دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند، در راستای واقعی کردن نرخ بلیت پروازهای داخلی، افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی و متوسط ۳۰ درصدی نسبت به نرخ‌های تکلیفی گذشته در برخی مسیرها اعمال کنند، ضمن آنکه در برخی مسیر‌های آزاد شده نرخ‌ها کاهش هم داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر نرخ‌های متنوع در روزها، ساعات و کلاس‌های متفاوت پروازی اعمال می‌شود، البته در برخی از ایام و کلاس‌های پروازی نرخ‌های کنونی از نرخ‌های قبلی تکلیفی، پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری به صورت منظم نرخ‌های بلیت هواپیما را رصد می‌کنند، افزود:

تا‌ امروز نشانی از اعمال نرخ‌های هیجانی و غیرمتعادل از سوی شرکت‌ها و آژانس‌ها مشاهده نشده است.

اسعدی سامانی گفت: برای ایام نوروز هم طی هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی و با توجه به یک سر خالی بودن پروازهای رفت یا برگشت، افزایش نرخ متوسط ۳۰ درصدی در قیمت‌ها نسبت به نرخ‌های تکلیفی گذشته، اعمال شده است‌ و مسافران می‌توانند با توجه به توان مالی خود و در ایام و ساعت‌های مختلف، کلاس‌های مختلف پروازی را انتخاب کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد:‌ برای پروازهای نوروزی‌ از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال بعد، ‌تلاش شده است، شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های‌ متناسب و متعادلی اعمال کنند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی که برنامه‌های پروازی خود را از قبل برای نوروز تنظیم کرده بودند، بلیت‌های نوروزی را در سیستم عرضه کرده و به فروش رسانده‌اند و سهمیه ایام نوروز این ایرلاین‌‌ها اغلب به پایان رسیده است؛ همچنین شرکت‌های هواپیمایی دیگر که برنامه‌های فصلی تنظیم می‌کنند و هر دو تا سه ماه یک بار این برنامه تنظیم می‌شود، در حال ‌عرضه بلیت‌های نوروزی هستند و یا تنظیم برنامه آنها حداکثر تا چند روز آینده به پایان رسیده و عرضه می‌شود.

اسعدی سامانی افزود: مسافرانی که متقاضی سفر در ایام نوروز هستند، باید بلیت‌های خود را از سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر ایرلاین‌ها و آژانس‌های دارای مجوز بند «الف» تهیه کنند و از خرید بلیت از سایت‌های اینترنتی غیرمجاز خودداری کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: ممکن است آژانس‌های دارای مجوز بند «ب» نیز اقدام به فروش بلیت نوروزی کنند و احتمال دارد اختلالی در خرید بلیت برای مردم ایجاد کنند که این در راستا لازم است مردم راستی‌آزمایی داشته باشند و نرخ‌ها را با قیمت‌هایی که ایرلاین‌ها در سایت‌های خود درج کرده‌اند، مقایسه کنند.

وی ادامه داد: مسافران ‌‌در تهیه بلیت از آژانس‌های دارای مجوز بند «ب» که پرواز چارتر را به صورت پکیج ارائه می‌دهند دقت کنند، در این فروش‌ها که ‌پکیجی ‌شامل بلیت ترانسفر فرودگاهی، هتل و گشت‌های شهری است، بعضاً‌ ممکن است بلیت را به صورت تکی و با قیمت‌های غیر واقعی ارائه دهند که قطعاً در این بارها دستگاه‌های نظارت و سازمان هواپیمای کشوری نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنند تا اجحافی به مردم نشود.

موضوع‌های نرخ توافقی پروازهای داخلی برای نوروز منتفی شد

‌‌اسعدی سامانی ‌درباره سرنوشت موضوع نرخ‌های توافقی‌ بلیت پروازهای داخلی‌ و جلسات سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها ‌توضیح داد:

موضوع نرخ توافقی برای بلیت‌های نوروز مطرح نبوده است بلکه در آزادسازی نرخ‌ها موضوع واقعی شدن قیمت‌ها مطرح است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت:‌ زمانی که آزادسازی نرخ‌ها اعلام شود، حاکمیت باید بازار را آزاد بگذارد، تا تعادل خود را پیدا کند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نیز به عنوان حاکمیت صنعت دنبال تعیین سقف و کف برای نرخ بلیت پروازهای داخلی در مسیرهایی که آزاد شده است، نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید براینکه شرکت‌ها به دنبال واقعی کردن نرخ‌های بلیت خود هستند، اظهار داشت:

با بررسی‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات، نرخ‌های بلیت هواپیما، قیمت‌های متعادلی است و به نوعی تأمین‌کننده خواست مردم است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه مردم مایل هستند، از خدمات با کیفیت مناسب در پروازها استفاده کنند، بیان کرد:

شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند، چگونه ارائه نرخ‌های متناسب بلیت، خدمات مناسب ارائه دهند.

وی به ترددهای یکسر خالی هواپیماها در پروازهای نوروزی اشاره کرد و گفت:

در روزهای اول تعطیلات پروازهای رفت با صندلی تکمیل انجام می‌شود و پروازهای برگشت بدون متقاضی خواهد بود و در روزهای پایانی تعطیلات این مورد برعکس می‌شود. بنابراین طبیعتاً شرکت‌های هواپیمایی برای روزهای مختلف و ایام تعطیلات نوروز نرخ‌های متفاوتی را اعلام خواهند کرد و در سایت شرکت‌ها نیز درج خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌‌های مختلف بلیت و ساعت‌ها و روزهای مختلف ایام نوروز آگاه شوند و ‌‌بدین ترتیب با توجه توانایی اقتصادی خود مدیریت سفر داشته باشند.

اسعدی سامانی اظهار داشت: پس از جلسات مختلف با سازمان هواپیمایی کشور موضوع نرخ‌های توافقی تقریبا لغو شد.

لغو نرخ‌های توافقی در بلیت پروازهای داخلی نوروز، فروش درصد بالایی از ظرفیت‌ ناوگان برای نوروز و فروش بلیت پروازهای نوروزی با افزایش متوسط ۳۰ درصدی، از مواردی بود که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد.   مقصود اسعدی سامانی ‌با اشاره به فروش بلیت نوروزی پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی در مقطعی بسیار کوتاه و روزهای اول اجرای قانون، مشکلاتی در قیمت‌ها رخ داد، اما امروز نرخ بلیت در مسیرهای آزاد شده روند متعادلی دارد. وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند، در راستای واقعی کردن…

امتیاز شما به این موضوع

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *