پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / تصویری / زیباترین دریاچه مازندران را دیده اید ؟ + عکس
دریاچه-چورت-13800-همگردی

زیباترین دریاچه مازندران را دیده اید ؟ + عکس

دریاچه چورت یا میانشه یک دریاچه زیباست که در شمال شرقی مازندران قرار دارد و وسعتی حدود ۲.۵ هکتار دارد، این دریاچه بعلت زمین لرزه ای در حدود ۸۰ سال پیش و بسته شدن مسیر چشمه ای که در کنار دریاچه قرار داره ایجاد شده.
به پزارش ایران زیبا درختان پاییزی که این دریاچه رو محصور کرده اند زیباییش را دو چندان کرده اند .اگر به این دریاچه سفر کردید بازدید از چشمه های رسوبی زیبای باداب سورت را فراموش نکنید.

این دریاچه زیبا که دریاچه چورت نامیده میشود ، در نزدیکی روستای چورت، یکی از روستاهای دهستان گرماب بخش چهاردانگه واقع شده است.
بنا بر شنیده ها دریاچه چورت  سال۱۳۰۰ خورشیدی بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد،  پدید آمده .
جالب است بدانید این دریاچه دارای ماهی هم میباشد و ماهی های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده اند.

دریاچه چورت یا میانشه یک دریاچه زیباست که در شمال شرقی مازندران قرار دارد و وسعتی حدود ۲.۵ هکتار دارد، این دریاچه بعلت زمین لرزه ای در حدود ۸۰ سال پیش و بسته شدن مسیر چشمه ای که در کنار دریاچه قرار داره ایجاد شده. به پزارش ایران زیبا درختان پاییزی که این دریاچه رو محصور کرده اند زیباییش را دو چندان کرده اند .اگر به این دریاچه سفر کردید بازدید از چشمه های رسوبی زیبای باداب سورت را فراموش نکنید. این دریاچه زیبا که دریاچه چورت نامیده میشود ، در نزدیکی روستای چورت، یکی از روستاهای دهستان گرماب بخش…

امتیاز شما به این مطلب

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *