پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار گردشگری / برگزاری نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» در موزه ملی
e7be7a06-db9e-44e9-a649-ec0a2d582c3f

برگزاری نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» در موزه ملی

آثار بدست آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی تهران در نمایشگاهی با عنوان «تهران، کهن شهر من» از۲۴ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه ۹۵ در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

«رجبعلی خسروآبادی» مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از برگزاری نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» در موزه ملی خبر داد و گفت:

پس از کشف بانوی هفت هزار ساله در خیابان مولوی، نگاه‌ها به شهر تهران کاملا تغییر کرد، تا جایی که شهروندان بیش از گذشته به دنبال شناخت هویتِ تاریخی پایتخت خود هستند. این جریان فکری بازتاب خود را در علاقه‌مندی شهروندان به کسب اطلاعات از تابلو عکس‌های بانوی هفت هزار ساله که در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نمایش داده شد، نشان داد.

وی ادامه داد:

تهران به عنوان پایتخت ایران بر خلاف بسیاری از پایتخت‌های جهان که به دنبال هویت ساختگی برای خود هستند، نیازی به این کار ندارد، چون یافته‌های به دست آمده از کاوش‌های باستان شناسی در خیابان «مولوی»، منطقه «قیطریه» و «دروس» از وجود فرهنگ‌هایی کهن در این شهر در هزاره‌های پیش از میلاد حکایت می‌کند.

خسروآبادی «شب تهران» را از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» بیان کرد و افزود:

این برنامه در ایام نوروز ویژه عموم شهروندان اجرا می‌شود و شهروندان در کنار برنامه‌های فرهنگی و آئینی در حال اجرا، فرصت دارند تا از موزه ملی ایران و نمایشگاه بازدید کنند .

وی موزه تخصصی برای شهر تهران را یکی از نیازهای توسعه فرهنگی پایتخت دانست و ادامه داد:

این نیاز باید با برگزاری جلساتی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران به درستی تبیین تا به عنوان مصوبه‌ای قانونی ساخت آن به شهرداری تهران اعلام شود. با این اقدام میراث فرهنگی تهران در حمایت‌های فنی و کارشناسی کاملا در کنار مجموعه مدیریت شهری از این طرح حمایت می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با اظهار اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه پایدارِ شهری بدون در نظر گرفتن فاکتور هویت شهری امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود:

ایجاد حس تعلق مکانی به شهروندان باعث افزایش مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی‌ و سیاسی در جامعه خواهد شد. با نمایش آثار موزه‌ای به دست آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی استان تهران، به مناسبت‌های مختلف در نظر داریم موجی را در سطح جامعه ایجاد کنیم که موجب افزایش تعلق خاطر شهروندان و در نهایت عِرق ملی می‌شود.

نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» با همکاری موزه ملی ایران و امور گردشگری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار می‌شود و آثار بدست آمده از کاوش‌های باستان شناسی محوطه «کیلان» دماوند، تپه «چشمه علی» شهرری، «قره تپه شهریار»، تپه «فردیس» قرچک، تپه «شغالی» و «سفالی» پیشوا، تپه «ولیران» دماوند، تپه «قیطریه» و قلعه «ایرج» پیشوا به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

آثار بدست آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی تهران در نمایشگاهی با عنوان «تهران، کهن شهر من» از۲۴ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه ۹۵ در موزه ملی ایران برگزار می‌شود. «رجبعلی خسروآبادی» مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از برگزاری نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» در موزه ملی خبر داد و گفت: پس از کشف بانوی هفت هزار ساله در خیابان مولوی، نگاه‌ها به شهر تهران کاملا تغییر کرد، تا جایی که شهروندان بیش از گذشته به دنبال شناخت هویتِ تاریخی پایتخت خود هستند. این جریان فکری بازتاب خود را در علاقه‌مندی شهروندان به کسب اطلاعات از تابلو عکس‌های بانوی هفت هزار ساله که در…

امتیاز شما به این نوشته

User Rating: Be the first one !

درباره ی مدیر ایران زیبا

ایرانگردی و عکاسی از علاقه مندی های من است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی (جهت جلوگیری از ربات ها) *